01 02 03 18 24 25 26

sâmbătă, 8 decembrie 2012

Cozonac stea cu nuca si coaja de portocala















....si am facut si doi cozonacei!
Unul cu nuca intr-o forma de stea si altul care mi-a placut tare mult, cu coaja de portocala confiata.

Ingrediente:

-1 kg de faina ,de calitate superioara
-4 galbenusuri
-300 gr zahar
-450 ml lapte
-o lingura de untura netopita
-3-4 linguri de ulei
-esenta de vanilie si rom
-35 gr drojdie proaspata
-coaja rasa de la o lamaie

pentru umplutura:

-miez de nuca macinat
-zahar
-cacao
-esenta de rom
-un pic de lapte ,cat sa inmuiem toate ingredientele






Am facut aluatul.
Am desfacut drojdia cu o lingurita de zahar,am adaugat 2 linguri de lapte si 3 linguri de faina.
Am amestecat si am lasat sa creasca pana se-a dublat volumul.

Intr-un lighenas am cernut faina.
Laptele ,zaharul,galbenusurile le-am pus intr-o craticioara si am pus-o pe foc foarte mic, amestecind continuu, pana s-a topit zaharul.
Am tras-o de pe foc si am lasat-o sa se racoreasca.

In faina cernuta am amestecat untura netopita si apoi maiaua, ce am avut-o la crescut.
Am amestecat totul si apoi am adaugat amestecul de lapte, esentele si coaja de lamaie. Am framintat adaugind, din cand in cand,uleiul.
Am framintat cam 20 de minute, pana cand aluatul a devenit elastic si facea basici. L-am acoperit si l-am lasat la crescut, pana aproape si-a dublat volumul.





Cat timp aluatul a stat la crescut, am pregatit umplutura.
Am pus miezul de nuca, zaharul, cacao, esenta de rom si am amestecat cu un picut de lapte, atat cat sa se lege.







Cand aluatul a crescut, am luat o bucatica, am intins-o pe masa cu sucitorul, mai mult in lung, ca sa rezulte un rulou.

Am intins compozitia de nuca peste si apoi am rulat.






Ruloul rezultat,l-am taiat in bucati,aproximativ egale.





Bucatile,le-am asezat intr-o forma de stea, unsa cu ulei.









Coca ramasa am intins-o pe masa.

Pe mijlocul foii am pus ce mi-a ramas de la ruloul cu nuca,iar pe restul foii am pus coaja de portocala zaharisita.






Am rulat si l-am pus intr-o tava mai micuta.
Am lasat la crescut cam 15 min.
Apoi am uns cu ou batut si am dat la cuptorul de dinainte incins,la foc mediu, 50 de min.





.....si astia au fost cozonaceii mei!Mie me-a placut mai mult cel cu coaja de portocala zaharisita!
Cred ca o sa mai repet figura, dar in combinatie cu coaja de lamaie.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu