01 02 03 18 24 25 26

sâmbătă, 8 decembrie 2012

Turta dulce de post










Turta dulce este specifica sarbatorilor de iarna care se apropie cu pasi repezi,numai ca eu am facut-o acum, ca un desert de post.
Pentru sarbatori ......mai vedem!




Ingrediente:

-450 g faina
-250 g zahar
-1 1/2 pahar apa (300 ml)
-1 lingurita bicarbonat
-1 lingurita scortisoara
-1 varf cutit cuisoare
-1 pahar nuci






Pentru decor:
-zahar pudra
-bombonele colorate





Mod de lucru:

Se face un caramel din 150 gr zahar, ca sa aiba o culoare roscata.
Cand caramelul s-a facut,il tragem de pe foc si adaugam apa si restul de zahar (cand o sa mai fac reteta asta, restul de zahar pana la 250-voi pune miere,pentru ca turta dulce a iesit cam tare) si punem iarasi pe foc, pana cand se topeste zaharul.











Intr-un bol cernem faina, punem bicarbonatul, scortisoara, cuisoarele facute pulbere, un praf de sare si nucile taiate marunt la cutit.






Amestecam, turnam siropul de zahar, racit si framantam.
Aluatul rezultat il intindem intr-o foaie nu prea subtire si decupam cu forma.





Intr-o tava unsa asezam formele si punem la cuptorul incins cam 20 de min.





Cand sunt gata, din zaharul pudra amestecat cu putina apa facem o glazura cu care glazuram fiecare turta dulce.
Presaram bombonele pentru decor si le punem pe o farfurie sa se usuce.










Cand am vazut ca sunt cam tari, le-am lasat sa se raceasca si apoi le-am pus intr-o punga de plastic cu platou cu tot.A doua zi nu mai erau tari, chiar mi-au placut!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu